Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ser vi klotter anmäler vi direkt

Annons

Svar till Uffe Oscarssons insändare. Klottersanering är en viktig och prioriterad fråga på Södertälje kommun och vi arbetar ständigt för att förbättra våra rutiner. Sedan ett år tillbaka har kommunen, Telge bostäder och Telge fastigheter samordnad yttre skötsel med upphandlade entreprenörer som utför klottersanering efter beställning från oss.

Anmäl text- och faktafel

Enligt avtalet ska klottersanering utföras senast åtta arbetstimmar efter anmälan (detta innebär att om en anmälan till exempel kommer in på fredag klockan 15 kommer det att utföras senast måndag klockan 15).

Efter en ny upphandling för klottersanering byttes den tidigare entreprenören ut i april, vilket medförde ett kortare glapp av arbetstekniska skäl (bland annat installation av vatten). Vår bedömning är att arbetet för att åtgärda inkommande beställningar har fungerat.

Ser vi klotter själva anmäler vi det direkt. Våra medarbetare är ute varje dag och har en skyldighet att rapportera fel och brister. Felanmälan från privatpersoner och företag runt om i kommunen är dock ett viktigt verktyg och en hjälp i vårt arbete att upptäcka klottret.

Tillsammans kan vi skapa en finare och vackrare stad.

Kenneth Brännbacka

gruppchef utemiljö, Södertälje kommun

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons