Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Scania direktsänder lansering från Paris 

Scania väljer Paris framför Södertälje för lanseringen av den nya lastbilen som i maskerad form redan setts rulla på stadens gator.

Lanseringen av den nya lastbilen, som i maskerad form redan synts rulla på Södertäljes gator, sker i Paris. Men för den svenska och för den globala publiken sänds lanseringen live på nätet. Värd för sändningen från Paris är den brittiska programledaren Hayley McQueen.

Besökarna kan se fram emot en fartfylld sändning med information om den nya lastbilen. Inför själva avtäckningen utlovas ett reportage om hur den nya fordonsgenerationen stegvis utvecklats från grunden.

– Vi har upplevt en enorm ökad aktivitet i sociala medier och har för närvarande omkring två miljoner följare på Scanias sociala medier. Vi ska därför självfallet erbjuda kanaler för dem att delta i detta evenemang, säger Staffan Ekengren, chef för Scania newsdesk.

Tror du inte Södertäljeborna blir ledsna om ni förlägger lanseringen till Frankrike och Paris?– Det kommer att vara flera aktiviteter även i Södertälje. Vi är ett globalt företag och vi har mycket av vår produktion i Frankrike, därför har vi valt att lägga det specifika evenemanget i Paris, säger Staffan Ekengren.

Kan du redan nu berätta om aktiviteterna i Södertälje?– Inte riktigt än. Men vi kommer att ha många aktiviteter i Södertälje och vi återkommer om dem.

Är det här första gången ni livesänder en lansering?– Vi har gjort livesändningar tidigare men inte i den här omfattningen och i det här formatet. Det här är den största livesändningen och den största kampanjen vi någonsin har gjort. Det är en viktig lansering för oss och att sända live är ett sätt att tillgängliggöra detta för många människor, säger Staffan Ekengren.

Läs även: Scanias nya lastbil: Här är ratten på största satsningen någonsin