Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Replik: Vi ser över vår bemanning

Svar till Anders Hammarlinds insändare Över en timma i kö på kontaktcenter.

Anmäl text- och faktafel

Kontaktcenter har ett viktigt uppdrag att ge service och information om alla verksamheter, och vara en väg in till kommunen för medborgarna. Varje dag hanteras i genomsnitt 700 samtal och besök. Att ge snabb och bra service är jätteviktigt för oss på kontaktcenter.

Tyvärr var det alldeles för lång kö just den dagen du besökte oss. Vi hade satt in extra bemanning eftersom att vi vet av erfarenhet att vi får extra många samtal och besökare direkt efter semestrarna och i samband med skolstart.

Jag är ledsen att du behövde vänta så länge. Vi kommer se över behovet av att stärka upp vår bemanning ytterligare.

Emma Tahan

resultatenhetschef på kontaktcenter, Södertälje kommun

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare