Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Kaotiskt upplägg på servicekontoret

Jag sitter här för andra gången och väntar på min tur till Skatteverket. Tidigare var jag och min blivande man här och vår tur kom efter att ha väntat en timme.

Det stod på turnummertavlan att det var vår tur, men inte var vi skulle få hjälp. Vi gick fram och tillbaka och frågade, men alla var upptagna – även den som är satt att hjälpa till med att hjälpa alla på plats var upptagen – så vi fick inget svar!

När vi hittade vart vi skulle hade den servicekvinnan tagit en annan kund redan. Detta handlade om en minut, och det är ingen lögn. Vi gick fram till henne och hon hänvisade oss att vänta på vår tur.

Vi ifrågasatte varför det inte fanns någon hänvisning angående var vi skulle få vår hjälp. Det svar vi fick var att det var ett beslut taget på högre ort att informationen skulle tas bort från de stora turnummertavlorna.

Servicepersonalen ska ropa upp också, men vi satt och lyssnade. Det var inte ropa det var frågan om – de viskade något halvhögt, nästan inte hörbart!

Ulrika Tegnér

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare