Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Rekordsiffror för vår satsning på #InsideSSK – krossar de högt uppsatta målen: "Responsen från fansen har varit häftig att se"

Satsningen på en SSK-story om dagen är redan en succé.
Med 191 000 inloggade sidvisningar i september överträffar läsarintresset för #InsideSSK alla förväntningar.

Annons
Läsarintresset för Nicolai Meyer, Sebastian Dyk och alla andra SSK-spelare överträffar alla förväntningar. LT-sportens satsning på #InsideSSK är en succé så här långt med 191 000 inloggade sidvisningar.

Klicka här för att följa #InsideSSK!

"Läsarna kan förvänta sig ett varierat, initierat och pålitligt flöde av SSK-nyheter. De kommer att kunna ta del av nyheter, krönikor, reportage, intervjuer och listor. Hela spektrumet. För första gången på senare år har vi på LT-sporten en för SSK dedikerad reporter. Vår målsättning är att skriva om SSK dagligen. Oftast kommer det att handla om A-laget, andra gånger om damsatsningen, juniorerna, supportrarna eller eldsjälarna bakom kulisserna i klubben."

Det löftet gav våra hockeyredaktörer Jacob Sjölin och Anna Svedberg inför seriestarten 15 september.

Och det har de också hållit - till läsarnas stora glädje.

Satsningen på #InsideSSK har hyllats av fans på sociala medier sedan starten och nu står det även klart att de högt uppsatta sidvisningsmålen passerats med bred marginal.

Sporten siktade på 113 000 inloggade sidvisningar under september.

Utfallet blev 191 248!

- Responsen från fansen har varit häftig att se. Det har gått över förväntan och det visar att konceptet har landat väl hos våra användare. Vi hade högt uppsatta mål inför säsongen men vi krossar dem sett till siffrorna, säger Mattias Wallström som är ansvarig för sportens affärsutveckling på Mittmedia.

När man börjar prenumerera på någonting, oavsett om det är Spotify, Netflix eller ett abonnemang hos oss på Mittmedia, så vill man veta vad det är man köper och vad man får för pengarna varje månad. Den här satsningen är ett steg på vägen.

Vad är nyckeln till framgången, som du ser det?

- Satsningen innebär ju bland annat att vi ökar vår närvaro på träningarna. Det gör att vi får en mycket närmare bevakning, plus att våra kunniga reportrar lovar att leverera minst en story om dagen. Nu vet verkligen våra användare att de får någonting initierat om sitt lag varje dag, säger Mattias Wallström.

- Jag tror att just det här, själva produktlöftet, är nyckeln för att få kunderna att stanna hos oss. När man börjar prenumerera på någonting, oavsett om det är Spotify, Netflix eller ett abonnemang hos oss på Mittmedia, så vill man veta vad det är man köper och vad man får för pengarna varje månad. Den här satsningen är ett steg på vägen.

Jacob Sjölin och Anna Svedberg bevakar SSK från insidan den här säsongen.

Mer läsning

Annons