Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Vi beklagar förseningar med parkeringar i Hölö

Annons

Svar till insändaren ”När ska Telge bostäder lösa parkeringskaoset i Hölö?” från avsändaren Ior, boende på Wijbacksvägen 3-11.

Vi på Telge bostäder förstår att förseningarna avseende skyltningen på alla parkeringsplatser på Wijbacksvägen har skapat problem för våra hyresgäster. Vi har skickat ut information till alla våra hyresgäster i området och följande saker har gjorts och kommer att göras för att hantera parkeringsplatserna:

• Alla hyresgäster med parkeringsplats kommer att få ett objektsnummer, vilket är detsamma som det femsiffriga numret som finns på hyresavtalet. Skyltar är beställda och arbetet kommer att göras klart så snabbt som möjligt i januari.

• Hyresgäster som inte har ett hyresavtal som inkluderar ett eluttag får inte ställa sig på en sådan parkering. Dessa är avsedda för de som hyr en plats med eluttag. Vi har påmint om detta i den information vi skickat ut till alla hyresgäster och hoppas att det respekteras.

• Vi har kontaktat entreprenören för att eventuella byggsopor som står kvar ska forslas bort så snart som möjligt.

Vi gör allt vi kan för att allt ska vara löst så snart som möjligt under januari.

Lisbeth Näsdal

avdelningschef kund och boende, Telge bostäder

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare