Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Vår kundtjänst gjorde helt rätt

Svar till insändaren ”En seriös hyresvärd bryr sig om sina hyresgäster” (LT, 15 januari).

Oberoende av om du bor i villa, bostadsrätt eller hyresrätt ska du själv göra ett val av tjänsteleverantör för bredband och tv-utbud. Därför ska du också alltid kontakta din tjänsteleverantör om det är så att du upplever problem med tjänsten.

Skulle det visa sig att problemet med tjänsten ligger hos Telge nät, då är det tjänsteleverantörens ansvar att kontakta Telge nät och sedan vidare återkoppla till dig som kund.

I detta fall har alltså kundtjänst hos oss gjort precis det de ska, det vill säga be kunden kontakta tjänsteleverantören. Med det sagt vill jag också beklaga att du, som vår hyresgäst, känner dig negligerad.

Oavsett vilket svar vi måste ge vill vi ju att våra hyresgäster ska känna sig omhändertagna och sedda i all kontakt de har med oss. Det tar vi till oss av och hoppas du upplever din nästa kontakt med oss som mer positiv.

Lena Hansson

enhetschef servicecenter, Telge bostäder

Johan Dillman

avdelningschef energianalys och stadsnät, Telge nät

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare