Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Över en timma i kö på kontaktcenter

Befann mig i måndags i kön till Södertälje kommuns kontaktcenter. 40 personer i kö och efter en kort tid gick den ena kommunala tjänstemannen helt sonika bort och försvann. Trots 40 personer i kö.

Anmäl text- och faktafel

Kvar var en yngre kvinna som nogsamt förklarade för varje ärende. Fler och fler tappade lusten att stå kvar. Fler som var vid stadshuset gick därifrån utan att få sitt ärende avklarat.

Kontaktcentret verkade vara oförmöget att öppna upp fler kundmottagningar. Det finns ju plats för fler tjänstemän. Men icke, den arma kvinnan satt ensam mitt i den kommunala misshushållningen.

För mig tog det 68 minuter att komma fram till kunddisken. Påminner om bankerna, men där är ambitionen å sin sida att få folk att sluta gå till banken.

Vad kontaktcenter har för ambition är okänt men effekten blir densamma.

Anders Hammarlind

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare