Annons
Vidare till lt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Hur svårt kan det vara att informera bättre?

Jag skulle åka med buss 749 från Polhemsgatan till Liljeholmen, bussens avgångstid var 16:08 men den var kraftigt försenad. När vår resa med bussen startade, visade det sig att bussen bara kunde köra med reducerad hastighet.

På motorvägen stannade bussen på en kontrollstopplats, ingen information kom från chauffören, folk började vrida på sig i undran vad som stod på.

Efter en stund fortsatte färden, jag satt bakom föraren och hörde att han fick instruktioner från SL att köra av på Rönningeavfarten och stanna, stänga av motorn och sedan starta om igen.

Han stannade, gick av och kom in igen och fortsatte färden, ingen info. Passagerarna fattade ingenting. SL gav föraren instruktioner att inte köra motorvägen utan småvägar till Fittja där han skulle släppa av passagerarna. Ingen info till oss. Innan bussen kom fram till Fittjas tunnelbanestation säger SL: "Jag ser här att bussen hade samma fel i går ..."

Vid avstigningen i Fittja frågar en upprörd passagerare föraren varför han inte meddelat oss vad som stod på. Föraren svarade inte, ryckte bara på axlarna.

Vaktmästar-Berra

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare