Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Ska jag kontrollera att Telia gör sitt jobb?

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Många timmar i väntan på Telia, har det blivit för skribenten.

Bild: Patrik Renmark

Annons

Sedan vår bostadsförening tecknat avtal med Telia om deras tjänster, har jag fått många bekymmer. Hur många timmar har jag suttit i telefon med långa väntetider?

Bland annat när jag skulle lägga upp en ny e-mejladress. Mannen jag pratade med i telefon sa att jag skulle vänta kvar i telefon. Efter 48 minuter kom han tillbaka och sade att Telia ska sluta med e-mejl och därför kan nya adresser inte läggas upp.

Annons

Annons

Den 23 september ringde jag Telia för att säga upp mitt telefonabonnemang hos dem och fick på en gång erbjudande om att då vi har C-more kunde vi även få Viasat.

Det är ju 30 dagars uppsägning på telefon. Jag betalade in 219 kronor och trodde allt var okej. Fick novemberfakturan och på den var 219 med. Ringde upp Telia. De hade ingen notering om att jag sagt upp telefonen. Tydligen var det mer intressant för den jag pratade med att vi tog Viasat-abonnemanget och ”glömde” mitt ärende.

I dag fick jag till svar att jag borde kollat upp att mitt telefonnummer var borta. Jag som kund är väl inte skyldig att kolla att Telias anställda gör sina jobb.

Besviken på Telia

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy