Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Södertälje

Utrikesfödda kvinnor ska lockas till industrin i satsning

Telge tillväxt och Scania fokuserar nu på att värva en ny målgrupp till industrin – arbetslösa, utrikesfödda kvinnor.

Foto: Telge Tillväxt

Bild: Privat

Annons

Scania, som är delägare av Telge Tillväxt, ska tillsammans med företaget utveckla sitt CSR-arbete – det vill säga företagets sociala arbete – där Scania årligen tar in cirka åtta konsulter från Telge Tillväxt. Den nya målgruppen som det ska satsas på är arbetslösa, utrikesfödda kvinnor som är 25 till 45 år.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy