Annons

Annons

Annons

Insändare
Färdtjänstens problem drabbar oss hårt

Text

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Färdtjänstbil.

Bild: Arkivbild

Annons

Vi som färdtjänstresenärer har också arbets- och skoltider att passa eller barn att hämta på förskolan, vi besöker teater, bio och opera.

Det vill säga att vi har ett liv som vem som helst.

Färdtjänstnämndens ordförande, Fredrik Wallén (KD), anser att regionens färdtjänstverksamhet bedrivs med hög kvalitet och god passning.

Verkligheten är att fordon allt oftare är försenade eller uteblir helt. Detta får bland annat till följd att tidsbestämda behandlingar eller tandvårdsbesök missas och att personen tvingas betala för uteblivna besök.

Annons

Annons

Det är inte nog. Du får inga svar av kundtjänst vid uteblivna resor vare sig på telefon eller mejl. Det finns inget säkerhetstänk vare sig för chaufför eller kund.

Med svag ledning har det skapats en oro bland de inblandade parterna – beställningsmottagare, chaufför och kunder.

Den här formen av tillvaro är vår vardag. Inte Fake News.

DHR Stockholms läns distrikt

DHR Södertäljeavdelningen

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan